LEAN-JOHTAMINEN

Edupower Oy Ab kehittää yritysten ja julkisen sektorin kilpailukykyä ja kannattavuutta. Lyhennämme palveluketjuja ja raivaamme tuotannon kapeikkoja Lean-johtamisen menetelmillä. Tavoitteenamme on, että asiakkaidemme tuotannollisia resursseja käytetään oikein, vain laatua ja kannattavuutta parantavien asioiden tekemiseen.

Lean johtamismenetelmä on saanut alkunsa 1950-luvulla japanilaisessa autoteollisuudessa, Toyotalla. Nykyisin sitä käytetään tuottavuuden kehittämiseen kaikilla toimialoilla ja lähes koko maailmassa. Lean tähtää kaiken turhan ja joutavan poistamiseen tuotteiden ja palvelujen suunnittelussa ja tuotannossa. Hukka ja tuottamaton työ voi löytyä esim. materiaaleista, laitteista, työtavoista, organisaatiosta tai palvelurakenteista.

Lean-johtaminen

Lean tuotteiden, palvelujen,
myynnin ja markkinoinnin kehittämisessä:

  • Teollisuudessa
  • Julkisella sektorilla
  • Palveluyrityksissä
  • Logistiikassa
  • Vähittäiskaupassa
  • Pankeissa ja vakuutusyhtiöissä

 

Lean-johtamisen hyötyjä ovat mm:

  • Valmistuksen ja palvelutuotannon kapeikkojen raivaaminen
  • Turhan ja tuottamattoman työn väheneminen
  • Laadun paraneminen
  • Kustannussäästöt
  • Kapasiteetin käyttöasteen nouseminen
  • Sijoitetun pääoman tuoton paraneminen
  • Logistiikan ja toimitusvarmuuden optimoiminen
  • Asiakastyytyväisyyden kasvaminen ja reklamaatioiden väheneminen
  • Kannattavuuden ja kilpailukyvyn kehittyminen

Tuottavuuden ja palvelujen kehitystä voidaan analysoida, mitata ja seurata. Tavoitteena on, että Leanista kehittyy pysyvä muutos eikä kertasuoritus, jonka tulokset painuvat nopeasti taustalle muun tekemisen kiireessä.
Lean-johtaminen ei ole vain johtoportaan asia, vaan tuottavuus kehittyy käytännön työssä ja koko henkilökunnan voimin. Lean ei tarkoita ruuvin kiristämistä, saneerauksia tai lisävalvontaa, vaan sitä että jokainen työntekijä ottaa motivoidusti vastuuta työnsä kehittämisestä, virheiden välttämisestä ja asiakasarvoa tuottamattomien tekijöiden eli hukan poistamisesta.

Kaikki palvelumme: