EXPERTTJÄNSTER / SERVICE POWER
Målet med Lean-programmet för tjänster är bättre tjänster och nöjdare kunder. Detta mål uppnås genom att fokusera på kundens perspektiv och genom att undvika onödigt arbete och tomgång i alla serviceprocesser.
Genom tjänster möter man människor. Tjänster innehåller komplicerad interaktion och kommunikation. I tjänster lyfts också förmansarbetets, exemplets och flexibilitetens betydelse fram. Service Power är ett utvecklingsprogram för företag och tjänsteorganisationer, där man fokuserar på kundens upplevelse av tjänsten och optimering av kvaliteten. Även att produktifiera och marknadsföra tjänster är en del av Lean-ledarskap.
I Service Power-utbildningen får man utvärdera äkta kundupplevelser, analysera produktifiering av tjänster och deras effektivitet, samt utveckla och implementera bättre rutiner.
1. Introduktion till Lean-utveckling
- Meningen med kontinuerlig förbättring, målsättning
- Planering
- Implementation
- Uppföljning
2. Lean-ledarskap i praktiken
- Verbal och icke-verbal kommunikation
- Kontroll av kommunikationstillfällen
- Utveckling av interaktion
- Osäkerhet och rädsla för kommunikation
- Interaktionsledning och strategisk kommunikation
- Kapacitet – Attribut (Capability – Attribute)
- Kapacitet – Kontinuerlig (Capability – Continuous)
3. Lean som en övergripande ledarskapsmetod
Kurser och workshops:
Nothing Found
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.